Skip to main content

Nissan představil nový Note Aura Nismo, inspiroval se u Formule E


Text
Jak už jsme před týdnem předpovídali, základem nového modelu Nismo se stal model Note Aura, který na první pohled zaujme výrazným bodykitem. Ten měl být inspirován závodním vozem Formula E a obsahuje výrazný přední nárazník, nové nástavce prahů a výrazný zadní nárazník s decentním difusorem.
Spodní okraj nových panelů karoserie přitom lemuje tenká červená linka, která doplňuje černě lakované panely v předním i zadním nárazníku a na kapotě. Černě lakovaná je navíc i střecha a volitelně může být černým pruhem ozdoben i bok. V podbězích jsou pak 17“ litá kola v černém laku, zatímco kryty zrcátek jsou lakovány červeně.
Červeno-černá barevná kombinace se pak objevuje také v interiéru, který dostal sportovní volant a sportovní sedadla s výrazným bočním vedením. Sedadla jsou čalouněná kombinací látka/syntetická kůže a navíc je doplňuje kontrastní červeno/šedé prošívání.
Note Aura Nismo tak vypadá celkem odvážně a sportovně, malé zklamání však přichází s pohledem pod kapotu. Vůz je totiž osazen standardním systémem e-Power, který se skládá z 1,2litrového tříválce v roli generátoru a dvojice elektromotorů pohánějících kola. Výkon by se přitom měl pohybovat okolo 134 koní a 300 Nm točivého momentu.
                                                                                                                           
Model Nismo by však měl nabídnout alespoň nový jízdní režim „Nismo“, doplňující režimy Normal a Eco, který by měl zajistit lepší odezvu na plynový pedál a lepší akceleraci. Automobilka navíc zmiňuje, že nový bodykit zvyšuje přítlak vozu, takže by měl přispět k lepší stabilitě ve vyšších rychlostech. Novinka navíc dostala i jinak nastavený podvozek pro lepší ovladatelnost.
Cenu nového modelu ani bližší údaje zatím automobilka nezveřejnila, moc trápit nás to ale nejspíš nemusí. Model Note Aura je totiž vyhrazen pro japonský trh a neočekává se, že by verze Nismo něco změnila.

Comments

Popular posts from this blog

P179D The redundancy system for DIRECT SELECT was activated. There is a signal above the permissible limit value.

P179D The redundancy system for DIRECT SELECT was activated. There is a signal above the permissible limit value.2010 Mercedes Benz E 63 AMG Sedan (212.077) V8­6.3L (156.985) Copyright ? 2013, ALLDATA 10.52SS Page 978 Possible cause: ­ A80 (Intelligent servo module for DIRECT SELECT) Affected functions: ­ Drive position selection ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Test 1: Remedial action if control unit is faulty 'A80 (Intelligent servo module for DIRECT SELECT)' 1. Remedial action if control unit is faulty 'A80 (Intelligent servo module for DIRECT SELECT)' Operation number of operation texts and work units or standard texts and flat rates:27­0641Possible cause and remedy ­ Internal fault in control unit ­ Replace component A80 (Intelligent servo module for DIRECT SELECT). Additional measures ­ ­ Perform initial startup. Continue with button "F2" Initial startup The following procedure will guide you through all steps requ...

Dremel 4300-9/64 Versatile Corded Rotary Tool Kit with Flex Shaft and Hard Storage Case, High Power & Performance, Variable Speed- Engraver, Etcher, Sander, and Polisher, Ultimate Gift for the DIYER

  The Dremel 4300-9/64 is a versatile corded rotary tool kit designed for a wide range of applications, making it an excellent choice for DIY enthusiasts and professionals alike. Here’s an overview of its key features: ### Key Features 1. **Power and Performance**:    - **High Power Motor**: The 4300 features a powerful motor that provides efficient performance for various tasks, including engraving, etching, sanding, and polishing. 2. **Variable Speed**:    - **Adjustable RPM**: Offers a variable speed range (typically 5,000 to 35,000 RPM) for precise control, allowing you to match the speed to the material and task at hand. 3. **Flex Shaft Attachment**:    - **Enhanced Maneuverability**: The included flex shaft allows for more intricate work in tight spaces and provides a comfortable grip for detailed projects. 4. **Comprehensive Accessory Kit**:    - **Versatile Attachments**: Comes with a variety of attachments and accessories, including ...

D138, Diagnostic Trouble Codes ( DTC ): Manufacturer Code Charts

D138 The message from the auxiliary oil pump is not available on the CAN bus. Possible cause: M42 (Electric transmission oil pump) / N89 (Transmission oil additional pump control unit) Affected functions: Engine start ------------------------------------------------- Test 1: Check component M42 (Electric transmission oil pump). Check component M42 (Electric transmission oil pump). Operation number of operation texts and work units or standard texts and flat rates:27-0641Test prerequisite Battery voltage is OK. Test sequence Switch off ignition. Disconnect connector at component N89 (Transmission oil additional pump control unit). Use multimeter to check voltage directly at jacks of wiring harness for component N89 (Transmission oil additional pump control unit). Switch on ignition. Measure direct voltage with multimeter between 1 and 4Specified value - Voltage [8,5...16,4] V Question Is the measurement value OK?...